Čo je najdôležitejšie na webe a na čo si dávať pozor
Ako Bill Gates povedal „obsah je kráľom“. Tu je pár tipov a rád ako vylepšiť svoj webový obsah.
Nadpis, ktorý zaujme
Napísať dobrý nadpis je umenie! Niekedy to zaberie viac času ako napísať samotný text. Až 80% ľudí venuje pozornosť iba nadpisom. Až keď ich nadpis zaujme, prečítajú si text pod ním / kliknú na blog, web… Ako napísať príťažlivý nadpis? Existujú rôzne pomôcky a tipy. Tu je pár rád:
- Sľubujte zákazníkovi úžitok – čo bude mať on z danej služby / produktu
Príklad:
- Do 5 minút sa zbavíte bolesti.
- Ochráňte sa pred bankrotom.
- Vytvorte si záhradu, na ktorú budete právom hrdý.
- Položte otázku s otvoreným koncom – vzbuďte u čitateľa zvedavosť. Vytvoríte ju pomocou slov – Ako, Prečo, Ktorá, Akým spôsobom,….
Príklad:
- Ako sa rýchlo zbaviť bolesti?
- Ktorá masť je najúčinnejšia na bolesť svalov?
- Prečo by ste mali chrániť svoj majetok?
- Pridajte do titulku číslo + chytľavé slovo (napr. tipy, triky, rady, kroky )
Príklad:
- 5 jednoduchých trikov, ktoré…
- Týchto 5 rád vám pomôže …,
- 5 krokov, v ktorých…
POZOR! Hlavne nech je nadpis pravdivý, pútavý a nech korešponduje s obsahom.
Predávajúci obsah
Vzbuďte záujem u zákazníka tak, aby začal uvažovať nad kúpou vašej služby/produktu. Rozdeľte obsah do krátkych odsekov, aby sa jednoduchšie čítal. Zvýrazníte potrebné slová, pre lepšiu orientáciu v texte. Sústreďte pozornosť na zákazníka, nie na svoju firmu. Odstráňte z textov slová v prvej osobe, ako MY, NAŠE, JA, MOJE a nahraďte ich slovami v druhej osobe – VY, VAŠE, TY, TVOJE… Vyzdvihnite potreby ľudí. Napíšte, čo dostanú vaši zákazníci tým, že si objednajú váš tovar. Čo im daný produkt prinesie.
Príklad: NAMIESTO – Odporúčame Vám našu skvelú minerálku, ktorá mnohým našim zákazníkom priniesla uvoľnenie a zlepšenie trávenia. POUŽITE RADŠEJ – Keď budete piť túto minerálku, zlepší sa Vám trávenie a do pár minút pocítite aj vy úľavu od pálenia záhy.
!Dávajte pozor – Dôležitá pre čitateľa je hodnota textu, nie jeho množstvo!
Call-to-action prvok
Tlačidlo, ktoré vyvolá akciu. Napr. pri e-shopoch je to tlačidlo – vložiť do košíka, pri weboch napr. kontaktujte nás, vyžiadať cenovú ponuku, naplánovať stretnutie,…
Každá podstránka, ktorá ponúka službu alebo tovar, také tlačidlo musí mať. Slúži na to, aby zákazník vedel, čo má robiť, kde má kliknúť, aby ho to nasmerovalo na danú podstránku.
Referencie alebo hodnotenia
Vyjadrenie kupujúcich, prípadne známych osobností a spokojných zákazníkov. Môže to byť citácia s menom, funkciou a fotografiou, alebo video hodnotenie umiestnené na webe.
A čo je najdôležitejšie?
Musíte najprv vedieť, pre koho píšete. Kto je váš zákazník, čitateľ, aká je vaša cieľová persóna. Nepíšte dlhé texty, návštevníci sa ponáhľajú, potrebujú rýchlo nájsť to, čo hľadajú.
Nekomplikujte zbytočne stránku, nech nepôsobí na návštevníka chaoticky. Najdôležitejšiu informáciu dajte hneď na začiatok. A čo je najdôležitejšie – píšte svoje texty tak, aby ich pochopilo aj 10-ročné dieťa – Buďte jasný. Buďte špecifický. Buďte jednoduchý.
Veľa zdaru k písaniu 🙂